Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Zamknij Zamknij

Informacje

Budynek Zespołu Szkół Elektryczno-Mechanicznych

Dyplomy

Wycieczka w Góry Sowie

23.05.2023r. klasy Ig i II s, pod opieką pań - Beaty Rzeźnik – Staszewskiej, Elżbiety Kuczyńskiej, Elżbiety Papucewicz, Anny Kajak i pana Pawła Zadrożnego, wybrały się na wycieczkę krajoznawczo - turystyczną na Wielką Sowę i do podziemnego miasta Osówka.

Wędrówkę rozpoczęliśmy na przełęczy Walimskiej. Pomimo padającego deszczu, wszyscy zdobyli najwyższy szczyt Gór Sowich - Wielką Sowę. Tam właśnie zaplanowane było ognisko i pieczenie kiełbasek, lecz z powodu niesprzyjających warunków atmosferycznych, musieliśmy z tego zrezygnować. W drodze powrotnej mijaliśmy dwa schroniska, Sowa i Orzeł i przy schronisku „Orzeł”, ku wielkiej radości wszystkich, udało się rozpalić ognisko i upiec kiełbaski oraz wysuszyć przemoczone ubrania. Z Przełęczy Sokolej udaliśmy się do Sierpnicy, gdzie zwiedzaliśmy podziemne miasto Osówka. Zwiedzanie trasy historycznej z przewodnikiem było wspaniałą lekcją historii. Trasa wytyczona jest po najciekawszych korytarzach, które wykonano do końca 1944roku. Podczas zwiedzania prezentowane są filmy dokumentalne - „Geneza II wojny światowej” oraz „Historia więźniów pracujących w Górach Sowich”. Mieliśmy okazję dowiedzieć się, ile jeszcze tajemnic skrywają Góry Sowie. Wycieczka była bardzo udana. Spędziliśmy czas na rozmowach, poznaliśmy historię regionu, zadowoleni wróciliśmy do Legnicy.